Cyprus



Dlaczego akurat Cypr? Był na mojej liście marzeń od bardzo długiego czasu. Najbardziej fascynowało mnie ujrzenie tych przepięknych, różnorodnych i jednych z najczystszych w Europie plaż. Ponad połowa z nich została oznaczona certyfikatem Błękitnej Flagi. Oglądając internetowe zdjęcia uznałam, że muszę się tam wybrać. Znalazłam idealną ofertę z biura podróży Exim Tours za 1300 zł. Tygodniowy pobyt w hotelu 4-gwiazdkowym, wyżywienie, przelot i transfery. Pozostawało tylko wypożyczenie auta. Za 5 dób zapłaciliśmy 110 euro. Dodam, że udało nam się wynająć samochód bez kaucji, która często wynosi 2000 - 3000 zł. 

Termin przypadł na końcówkę listopada. Trochę obawiałam się, że temperatura nie będzie zadowalająca, ale myliłam się. Było 18-20 stopni nocą, a w dzień 23 - 24 w cieniu. Woda była niewiele zimniejsza od temperatury powietrza, więc idealnie warunki do kąpieli. W niektórych dniach było naprawdę bardzo ciepło. Największym minusem była ilość godzin słonecznych. Wschód słońca około 6:30, a zachód 16:30. Codziennie wstawaliśmy przed 7:00, ale przez dość krótkie dni nie zdążyliśmy zwiedzić wszystkich zaplanowanych wcześniej miejsc. 

Co mnie najbardziej urzekło? Trudno powiedzieć, bo każdy dzień był inny, codziennie odwiedzaliśmy nowe miejsca i nie potrafiłabym wymienić jednej rzeczy. Wyspa jest niesamowita... Różnorodność krajobrazu potrafi zachwycić i nie spodziewałam się, że każda kolejna plaża będzie inna, niż poprzednia. Uroku dodają plantacje pomarańczy i bananów. Niezapomniane było jedzenie fig prosto z drzewa, a nawet granatu zerwanego przy drodze. Na zdjęciach poniżej możecie obejrzeć zdjęcia z kilku najpiękniejszych miejsc. Miłego oglądania!



Nasz hotel

Grobowce Królewskie












White River Beach





Wrak statku Edro III

















Plaża Afrodyty





Pissouri Beach



Kourion Beach





Coral Bay



Nissi Beach








Meczet Hala Sultan Tekke








Komentarze

Popularne posty